MEMOIR SEORANG PESARA—-NO. 63….MANUSIA TERUMBANG AMBING DALAM FOTOMORGANA

 

submitted by nginapsrengenge

DENGAN NAMA ALLAH ,99 SEMUANYA

Nenek kita Adam a.s diturunkan ke bumi lengkap dengan semua ilmu…..Al Baqarah ,ayat 31,32,33…….begitulah kasih-sayang Allah……selepas hidup selesa di surga , kalau tidak dengan tunjuk ajarNya , bagaimana nak uruskan kehidupan di dunia………lebih2 lagi iblis pun turut berhijrah…….promisenya nak porak-porandakan anak adam sehingga kiamat.

Allah memberi lesen kepada iblis , setakat kau boleh jahanam , buatlah selagi iblis mau……..bantuan Allah kepada manusia tak terhingga banyaknya……..kerana sombongnya iblis , kariernya berterusan tanpa henti……….

25 orang Nabi dan Rasul di utus Allah membantu umat…….hanya sebahagian kecil dapat ke jalan yang benar……..banyak kecundang……iblis bersekongkol dengan ulamak jahat , penguasa jahat : diibaratkan sebagai singa,serigala dan anjing memanipulasi rakyat banyak…….mereka cintakan dunia , mementingkan diri sendiri , haloba/tamak dan mereka lupa akan mati.Rakyat menjadi makanan mereka diibarat sebagai kambing, mmbek mmbek mmbek ke sana ke mari…………mmbek mmbek mereka tak di dengari.

Selain itu ribuan nabi dikirimkan Allah membantu…….disebut dalam sejarah berbilangan satu keti ,dua laksa dan empat ribu………bayangkan banyaknya . Melalui koncu2nya dan kroninya ,sejarah nabi2 tersebut yang begitu banyaknya, hilang dalam catatan sejarah……….mereka tak mau tonjolkan untuk manusia…………begitulah dahsyatnya nafsu mereka nak kalau boleh menelankan satu dunia……..RM 2,3 atau 4 billion masih sikit…………they swept under the carpet segala kemuliaan……….dan iklankan program mereka disetiap saat dan penjuru.

Kini manusia terumbang-ambing dalam fotomorgana hidup……tak kenal kehidupuan sebenar……..kalau di tarik Allah semua pancaindera kita , baru kita kenali bahawa semua yang ada di depan mata kita adalah bayangan atau fotomorgana.

Wallahuaklam

a shadow of life

Tinggalkan komen